Haberler

Sağlık Haberleri
Damar Tıkanıklığına Antep Fıstığı

Antep fıstığının damar tıkanıklığı ve kolestrole iyi geldiği saptandı.
Gaziantep'te yapılan bilimsel bir araştırmada, Antep fıstığının damar tıkanıklığını önlediği, kolesterolü düşürdüğü belirlendi.

Atatürk Üniversitesi ve Türk Fizyolojik Bilimler Derneği tarafından düzenlenen 34. Fizyoloji Kongresinde sunulan "Antep fıstığının genç sağlıklı erkeklerde lipid parametreleri ve oksidatif durum üzerine etkileri" konulu bildiride, 32 erkek üzerinde yapılan bilimsel çalışmaların verileri yayımlandı.

Gaziantep Üniversitesi'nden (GAZÜ) bir grup bilim adamı tarafından gerçekleştirilen ve konuyla ilgili ilk defa insanlar üzerinde kontrollü olarak yapılan araştırma özelliğini taşıyan çalışmada, bir ay boyunca Akdeniz diyeti uygulanan 32 erkeğe daha sonra aynı diyetle birlikte bir ay boyunca da 100 gram Antep fıstığı verilerek kan örnekleri alındı.

Kan örnekleri üzerinde yapılan incelemede, Antep fıstığının kolesterol düşürücü etkisinin yanı sıra damar tıkanıklığı ile antioksidan etkisi incelendi.

Araştırma bulgularına göre, Antep fıstığının damar tıkanıklığını önleyici etkisi olduğu belirlenirken, bu etkinin cevizden daha fazla olduğu da ortaya çıktı. Antep fıstığının kötü kolesterol olarak isimlendirilen LDL'yi düşürdüğü ayrıca insan vücuduna zararlı toksinleri engelleyen antioksidan miktarını artırdığı da gözler önüne serildi.

Çalışmayı gerçekleştiren ekip üyelerinden GAZÜ Tıp Fakültesi Fizyoloji Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Cahit Bağcı, yapıkları çalışmada, Antep fıstığının faydalarını bilimsel olarak bir kere daha ortaya koyduklarını söyledi.

Antep fıstığının yüksek doymamış yağ oranı dikkate alınarak belirli bir oranda tüketildiğinde hem metabolizmayı olumlu etkilediği hem de kolesterolü düşürücü etkisi olduğunu saptadıklarını anlatan Bağcı, "Ayrıca Antep fıstığının sağlıklı genç erkeklerde kan glikoz değerleri ile oksidatif durumlarında da olumlu gelişmeler gördük. Antep fıstığının insan sağlığı için çok büyük faydası var. Her gün belirli oranda tüketilmesini öneriyoruz" diye konuştu.
09.10.2008

Bu Haber Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?
 
Yorum yapılmamış. İlk yorumu sen yap.
İsminiz
E-Mail
Yorum
 
Bu Haberi Arkadaşına Gönder..
 
İsminiz
E-Mail
Göndereceğiniz E-Mail Adresleri
Yorumunuz
  Birden fazla yere mail gönderecekseniz adresleri (;) ile ayırınız..
Bir kerede en fazla dört kişiye mail yollayabilirsiniz..




kategorideki diğer haberler..
Cilt Kanserine Karşı Aşı
Yatalak Hastalar İçin Yeni Cihaz
Sabah Kahvaltısı Stresi Önlüyor
Çocuklarda Şişmanlık Seviyesi
"Saglıklı Ömür" Ortalaması
Lösemili Çocuklara Özel Okul
Mantar Mevsimi Geldi Ama...
Çağın Hastalığı Panik Atak
Çocukta Hipertansiyona Dikkat
Otistik Çocuklara Spor Eğitimi