Haberler

Sağlık Haberleri
Müzikle Kalbinize Dokunun

Kulağa hoş gelen müziğin kalbe de iyi geldiği açıklandı.
Amerika Birleşik Devletleri'nde yapılan bir araştırma, insanların sevdikleri müziği dinlerken kalp damarlarında kan dolaşımının daha düzgün çalıştığını ortaya koydu. Maryland Üniversitesi'nde önleyici kardiyoloji bölümünün başkanı doktor Michael Miller, araştırmayla kulağa hoş gelen müziğin, kalp damarlarını aynen statin grubu ilaçlar gibi belirgin bir şekilde genişlettiğinin görüldüğünü bildirdi.

Amerikan Kalp Derneği ( American Heart Association) AHA'nın New Orleans kentindeki yıllık toplantısında konuşan doktor Miller, kalp damarlarının genişlemesiyle kanın daha rahat bir akışının sağlandığını ve pıhtı oluşumu riskinin azaldığını belirtti.

Sağlıklı ve sigara alışkanlığı olmayan 10 deneğin katılımıyla yapılan araştırmada, sevdikleri müziği dinleyenlerin kalp damarlarında ortalama yüzde 26 oranında bir genişleme görüldü. Buna karşılık kulaklarına hoş gelmeyen müzik dinletilenlerde ise kalp damarlarında yüzde 6 oranında bir daralma olduğu belirlendi.

Doktor Miller," Doktorunuzun önerdiği ilaçların almayı kesin demiyoruz, ancak egzersiz gibi, acı çukulata gibi kendinizi iyi hissetmenizi sağlayan, kalbinize iyi gelen şeyler arasına kalbinizi çoşturan müziği de katmayı unutmayın." diyor.
12.11.2008

Bu Haber Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?
 
Yorum yapılmamış. İlk yorumu sen yap.
İsminiz
E-Mail
Yorum
 
Bu Haberi Arkadaşına Gönder..
 
İsminiz
E-Mail
Göndereceğiniz E-Mail Adresleri
Yorumunuz
  Birden fazla yere mail gönderecekseniz adresleri (;) ile ayırınız..
Bir kerede en fazla dört kişiye mail yollayabilirsiniz..




kategorideki diğer haberler..
Cilt Kanserine Karşı Aşı
Yatalak Hastalar İçin Yeni Cihaz
Sabah Kahvaltısı Stresi Önlüyor
Çocuklarda Şişmanlık Seviyesi
"Saglıklı Ömür" Ortalaması
Lösemili Çocuklara Özel Okul
Mantar Mevsimi Geldi Ama...
Çağın Hastalığı Panik Atak
Çocukta Hipertansiyona Dikkat
Otistik Çocuklara Spor Eğitimi