Hayvansal yağ, tuz ve et tüketiminin ağırlıklı olduğu beslenme şekli kalp krizi riskini yüzde 30 artırıyor.
Araştırmacılara göre,sebze-meyve tüketimine ağırlık vermek ise kalp krizi riskini ciddi şekilde azaltıyor.
52 ülkede 16 bin dolayında kişinin beslenme şeklinin mercek altına alındığı araştırma, kalp krizi riskiyle beslenme şekli arasındaki ilişkiyi ortaya koyuyor.
Araştırmaya göre, "Batı tarzı diyet" olarak adlandırılan yağ, tuz ve et tüketiminin ağırlıklı olduğu beslenme şekli kalp sağlığı için ciddi bir tehdit.
Öyle ki, bu türde beslenme kalp krizi riskini yüzde 30 artırıyor.
Üstelik bu risk her toplum için geçerli...
Uzmanların tavsiyesi ise, sebze-meyve tüketimine ağırlık verilmesi. Bu yolla kalp krizi riskinin üçte bir oranında azaltılabileceği belirtiliyor.
Araştırmada dikkat çeken bir bölüm daha var. Uzmanlar, "Nerede yaşadığınız, ya da hangi bölgenin yemeklerine ağırlık verdiğiniz önemli değil. Önemli olan tuz ve yağ tüketimini mümkün olduğunca azaltmanız" diyor.
22.10.2008